Atmosferický šestiválec produkující více jak 300 koní si rozhodně zaslouží pochvalu. Slušný výkon, ale v dnešní době již nijak vyjímečný. Motory jsou již z výroby dobře naladěné a moc prostoru pro zlepšování tu již není. I přesto, pokusíme se tedy výkon posunout trošku dál.
Za tu dobu, co je Genesis Coupe na trhu, již ale tuningoví výrobci dosáhli značných úspěchů v produkci performance dílů pro motor 3.8 V6 i slabší 2.0 Turbo. My se zaměříme na výkonnější a u nás oblíbenější V6.
Dostat do motoru více vzduchu je klíčovým faktorem při navyšování výkonu. Instalací výkonného sacího kitu máme tento bod lehce splněn. Pro Hyundai Genesis zvolíme dlouhý sací kit od Injen Technology. Kity dlouhého sání jsou navrženy tak, aby k motoru přiváděly studený vzduch, který nasávají mimo motorový prostor. Chladnější vzduch se vyznačuje vyšší hustotou, což s sebou přináší vyšší počet molekul kyslíku.
Sací kit Injen se skládá z výkonného kónického filtru a potrubím o větším průměru. Se sáním je navíc dodávána nová nádržka ostřikovače, aby vznikl za nárazníkem dostatek místa pro vzduchový filtr.
Zatímco velmi dobře navržený sací kit dovolí motoru lépe dýchat, sportovní výfuk naopak motoru pomůže v odvodu výfukových plynů. Injen cat-back se vyznačuje středovým dílem X-chamber, který vyusťuje do dvojitého nezávislého potrubí. Výfukové potrubí dále samostatně pokračuje ke koncovým tlumičům s dvěma koncovkama na každé straně. Díky rychloprůchozímu designu a většímu průměru je uvolněn skrytý výkon, který je jinak přiškrcen sériovým výfukem.
Dalším krokem v uvolňování průtoku výfukových plynů je odtranění sekunkdárních katalyzátorů. Výměnou katalyzátorů za tzv. Test pipes se zbavíme té největší restrikce v celé výfukové soustavě. Tato modifikace samozřejmě není vhodná pro vozy v běžném provozu, ale je hodně oblíbená. Své využití pak samozřejmě najde u závodních vozů, kde emise nejsou kontrolované. Tyto dvě "trubky" se instalují mezi výfukové svody a potrubí výfuku. Pro náš test jsme vybrali dekaty od společnosti Road Race Motorsports.
V sériovém nastavení byl na Genesisu naměřen výkon na kolech 280,66 WHP. Motor RS 3.8 by měl ale mít 305 koní. Nicméně 280 whp je ekvivalent k výkonu 330 HP na setrvačníku. Genesis je tedy značně podhodnocen.
Když máme počáteční data z brzdy, můžeme se posunout na první krok, instalaci sacího kitu. OEM airbox jde ven velice snadno a rychle. Naopak při instalaci je nezbytné sundat přední nárazník. Následně se sací kit instaluje také velice snadno a vše pasuje s naprostou přesností. Po nasazení předního narazníku může Coupe na dynometr. Samotný sací kit ustanovil krásný výkon na kolech 291.99 WHP.
Dlouhý sací kit Injen přinesl nějaký ten výkon navíc. Výrazné zlepšení bylo zaznamenáno od 4.500 ot./min a opravdový rozdíl byl naměřen mezi 6.000 ot./min a červeným polem.
Injen kit sání k zakoupení ZDE!
Instalace výfuku vyžaduje použití pouze základního nářadí. S cat-backem na místě byl Genesis znovu uvázán na dynometr. Výfukový systém ukázal měřitelné zvýšení výkonu od 4.500 ot./min. až k červenému poli. Genesis vyprodukoval 295.51 koní na kolech a získal tak navíc 3.52 koníků. Výfuk také Genesisu přidal na krásném chraplavém zvuku v celém rozsahu otáček.
Injen cat-back výfukový systém ukázal nárůst výkonu od 4.500 ot./min až k červenému poli. Zatímco v nejvyším bodě bylo naměřeno zvýšení výkonu jen o 3.5 koně, v různých rychlostech motoru bylo naměřeno zvýšení i o 6 koní.
Před instalcí dekatů se Coupe nechalo chvili odpočinout, aby vychladlo výfukové potrubí. Sériové katalyzátory byly nahrazeny novým potrubím. Ihned po startu byl zaznamenán výrazný rozdíl ve zvukovém projevu. Při volnoběhu nebyl zvuk nijak agresivní, ale při plném plynu byl výfuk opravdu slyšet. S dekaty na místě byl naměřen maximální výkon na kolech 297.48 WHP. Toto měření ukázalo, že sériové katalyzátory mají docela nízký odpor. Všimněte si i poklesu v točivém momentu.
Odstranění katalyzátorů bývá ve většině případech velkým přínosem. Genesis V6 má ale nízko-odporové katalyzátory. RRM dekaty zvýšily výkon jen o 2 koně.
Se základními performance díly získal Genesis téměř 17 koní na kolech. Pokud by byla řídící jednotka naprogramována s ohledem na tyto lehké úupravy, byly by hodnoty ještě mnohem impozantnější. Ale i tak, zvýšený výkon a vylepšený akustický projev učinilo řízení Coupe ještě větší zábavou. Z V6 půjde rozhodně vyždímat mnohem více výkonu.
Injen sání | 10 906 Kč | |||
Injen Cat-Back výfuk | 44 995 Kč | |||
RRM dekaty | 9 758 Kč | |||
Celková cena: | ||||
ASC Tuning Imports cena: |
65 659 Kč |
výkon | výšení výkonu | zvýšení výkonu v % | Celkový nárůst | |
---|---|---|---|---|
Jednotlivé díly | 280.66 | – | – | – |
Test 1: Injen Sací Kit |
291.99 | +11.33 | 4.0% | +11.33 |
Test 2: Injen Cat-Back Výfuk |
295.51 | +3.52 | 1.3% | +14.85 |
Test 3: RRM Dekaty |
297.48 | +1.97 | 0.7% | +16.82 |
* * * * * | ||||
Konečný výkon | 297.48 | +16.82 | 6% | +16.82 |
Tel.: 732 138 338 / info@asc-tuningimports.cz
Adresa prodejny: ASC Tuning Imports, Dražkovice 212, 533 33 Pardubice - Tel.: 732 138 338
ASC Tuning Imports © 2013 - 2023
Pracovní doba: 9:30 - 15:30
Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.